15 May, 2013

Извештај од работилницата: Запознај го точакот! Сподели- научи- поправи!


Точакот е едноставна машина, генијална зашто е едноставен склоп од мал број делови. Но сепак е машина, возило, превозно средство.
Треба да се познава и одржува за да не' служи добро и долго и да немаме проблеми.
Треба да биде здрав! :)


Едноставноста, пак, овозможува некои ситни поправки да ги направиме сами, без некое големо знаење или труд.
Сервисите за велосипеди некогаш се далеку или затворени и некогаш едноставно може да ви се случи дефект кога најмалку очекувате. 


Зошто да си скратите од задоволството да се довозите со точакот до саканата дестинација само поради една обична дупната гума кога може сами за 10-ина минути да ја залепите?

Некои точакољупци знаат како да ги направат овие поправки и што е уште поважно беа расположени да го споделат своето знаење и се одзваа на нашиот повик. 

Им покажаа и објаснија на присутните како да се справат во одредени ситуации и им направија основен „преглед на точаците“, интервенирајќи онаму каде што можеа. Во ретките случаи каде што се работеше за покрупни дефекти, ги упатија кон професионална работилница. 

На 14.04.2013 во периодот од 11:00 докај 15:30 се подруживме во парк и научивме да вадиме тркало и лепиме гума, да го враќаме назад тркалото :) Оваа операција делува многу сложено, но само додека не ја направите првиот пат. А после неколку пати веќе сте и спремни да подучувате други!
Научивме да одмастуваме и подмачкуваме ланец, да штелуваме брзини и кочници и поправивме по некое седиште, ѕвонче и педали.

Еве мал фото-преглед од работилницата:
DIY реклама на платото кај Фонтана
DIY реклама на прометно место на кеј
Се чекаше и ред за поправките
Но никој не остана неуслужен :)

Идеи вредни за споделување. Дефинитивно!                              
                                   
И девојки и момци засукаа ракави тој ден, тотално нешмизловски
За една ваква работилница пред се' се потребни луѓе со желба за споделување, но и некој основен алат :)

Го заштитивме платото со картони
И тркалата со весник кога подмачкувавме...
Учевме да се грижиме за синџирот
                                      
Прво одмастување на ѕвездите, па подмачкување на ланецот
Добар е, добар, не чкрипи веќе!
                         
Свети! :)
Ја вадиме гумата од тркалото со многу едноставен алат
Учиме да лепиме скинати гуми
Го местиме назад тркалото
Учиме да штелуваме кочници
Оваа беше проблематична! :)
Паралелизација- 3 тима работат истовремено :)
Поправено и седиштето на едно мало точаче
На децата им беше најинтересно сред точаците
Но и повозрасните кога се на свој погон се подмладуваат :)
И ние сме заљубени во нашите точаци :)
Белешки, некаде во втората половина од денот. Докрај бројките пораснаа уште малку.
Но не поправме само. Игравме и фризби и имавме кооперативно шанкче под сенка ;)
Се дружевме и поминавме прекрасно и корисно попладне.
Беше интервенирано врз 20-ина точаци, а на настанот не' посетија 50-ина граѓани со или без точаци, со потреба од интервенција или само од љубопитност.

Сакаме точаци и сакаме да споделуваме. 
Па веројатно во иднина ќе има и други слични дружби.
Во меѓувреме, доколку не сте го направиле пролетниот ремонт, време е да го однесете точакот на мајстор! За да имате поглатка и побезбедна возна сезона.
Се гледаме на скопските улици со синџири кои не чкрипат, кочници кои кочат и ѕвончиња кои ѕвонат!

Ѕрн- ѕрн!

10 May, 2013

Извештај од Критична маса #11

Пролетта е во полн ек и улиците се полнат со точаци и повеќе од лани.
А ситуацијата со окупираните велосипедски патеки воопшто не се подобрува.


Во пресрет на „сезоната“, со Критична маса #11 на 27.03 и активностите околу неа го посочивме овој проблем: апсурдноста и опасноста на ситуацијата во која се доведени велосипедистите (исто и пешаците). 

Илустрирање на апсурдната ситуација, кога ќе се постави vice versa
Ни од властите, ни од своите сограѓани кои се движат со автомобил, тие не се третирани како учесници во сообраќајот, па патеките наменети за нивно движење се се' почесто претворани во легални или нелегални паркинзи, сеедно.


Credits to @medodimoski
Како една од најодговорните институции за ова прашање, ги исконтактиравме надлежните од МВР преку писмо во кое побаравме да помогнат да се почитуваат законите, а со тоа да се зголеми безбедноста на сите учесници во сообраќајот.

За да го популаризираме проблемот меѓу нашите сограѓани, направивме повик за собирање фотографии од непрописно паркирани возила. Албумот: За чие движење се предвидени велосипедските патеки? и покрај тоа што Критична маса #11 помина, е се' уште отворен за дополнување, како што и проблемот е се' уште актуелен.


Дополнително, преку флаери кои ги поставувавме на бришачите од лошо паркираните возила се обративме со пријателски тон кон возачите. Можеби и не знаеја овојпат, па да ги информираме :) 

Останатите пораки, тука. Благодарност до Горан Костовски- Индог за дизајнот на промотивните материјали за КМ 11!
постерот за КМ 11
Кога и ќе помислиме подобро, голем број од велосипедските патеки не се ни означени и дел од граѓаните не се свесни дека соодветната патека е велосипедска, а не пешачка. Што секако не ги ослободува од одговорност таму паркираните возачи.

Баш тој проблем со непостоењето на ознаки бил инспирација за група активисти со точаци со обичен стенсил и спреј да ги обележат патеките на некои од најгорливите локации во градот. Одговорните служби не треба многу да се потрудат и потрошат. 
Лесно е, ако се сака.


И конечно, и самото возење на Критична маса 11 беше посветена на тој проблем.
Околу 220-250 луѓе извозеа симболично по едни од најкритичните и најнебезбедни улици во Скопје за возење велосипед барајќи рамноправен третман во сообраќајот.

Временските услови беа одлични, а ние бевме погласни од било кога!
Од некаде се појави полиција, но присуството на нивните возила (за жал не со велосипеди!) не влијаеше воопшто негативно на атмосферата. Напротив, бевме погласни од било кога!
Ечеше Скопје од свирки, вувузели и слеано завивање :)
Погледнете во видеата:






Почнавме од паркингот спроти Влада за кој дознавме дека се наплаќа и покрај тоа што окупира јавна површина- велосипедска патека:

Што се случува со пешачкото и велосипедското движење тука? Не постојат?
Немаше доволно место да не' собере на „паркингот“
Едно куче во корпа и едно што трчкаше не' дружеа на оваа КМ
И неколку мали дечиња со своите родители
Многу насмеани точакољупки
Ја окупираме Партизанска
Колони од точаци го пресекуваат бул. Климент Охридски. 
Интересно беше кога колоната се пресретна во двете насоки после Кружниот тек кај Католичка црква, на ул. Митрополит Теодосиј Гологанов.


Завршивме со подигнување на точаците во паркот Јане Сандански во Аеродром.
На крајната дестинација во кутијата за донации завршија ~2537 денари од учесниците.
Точакољупци и пол! :)
Трошоците за оваа Критична маса беа вкупно1450 денари за печатењето на постерите и флаерите.


******Случувања по Критична маса #11******

На 10-ти април, пријатели на Facebook профилот на НаТочак не' информираа дека на Партизанска полицијата опоменувала непрописно паркирани возила. 
Звучеше предобро за да потрае, и за жал оттогаш речиси ништо не се променило.

Во програмите за избори почна срамежливо да се појавува зборот велосипед.
Чекаме промените да се појават и во стварноста :)

И продолжуваме да возиме и да посочуваме на проблемите!
Зашто веруваме дека добрите услови за возење точак, значат подобри услови за живеење во градот за сите!

30 April, 2013

Зелените транспаренти од Критична маса #9

На Критична маса #9 (линк) возевме со следните транспаренти закачени на нас или на нашите точаци. 
Загадувањето беше најстрашно во јануари, но пораките не губат од актуелност и во овој дел од годината:












22 April, 2013

Критична маса #12- Запознај го точакот, запознај го градот!

Датум: 24.04.2013
Време: 17:30
Место на чекање: плоштад Македонија

Промотивни материјали: линк.
Facebook настан: линк.
Рута: линк.


постерот за КМ 12

Ова е точак. Се знаете? 
Точакот е генијална машина. 
Точакот функционира на твој погон, енергијата му ја даваш ти. 
Точакот е едноставен склоп од мал број делови кој може да те одведе на многу интересни патувања на едноставен начин. 
Точакот е едноставно решение на многу од градските проблеми.
Точак значи среќа, здравје, чист воздух, помалку гужва, помалку бучава, поопуштен град, независност, слобода.

Ова околу тебе е Скопје. Се знаете?
Скопје е загаден, има гужва, Скопје бучи, Скопје е напнат и зависен од проавтомобилски политики и стереотипи.

Но Скопје има одлични предиспозиции за да може да стане добар вело-град.
Може да стане подобар град, воопшто.
И градот функционира на твој погон и енергијата му ја даваш ти!

Ајде на точак заедно низ Скопје, на резапознавање.
Од точак е секогаш поинаку, поинтимно, поблиско, позумирано, лице во лице.
Убавините и фалинките полесно се забележуваат и поинтензивно се чувствуваат.

Дојди на Критична маса 12 да заокружиме 12 возења љубов кон точакот и улиците на Скопје!

Во среда возиме по следната рута низ нов (за критична маса) дел од градот:



View Критична маса - Скопје на точак #12 in a larger map


*Бидете особено внимателни на угорниците/удолниците.
*Секој учесник вози на своја одговорност.