24 November, 2014

Промотивни материјали #КМ31

[дизајн: Мирослав Старовски]
Промотивните материјали од овој блог-пост може слободно да се споделуваат, печатат, да се лепат на соодветни локации во градот, да се користат во рамки на објави за настанот или како линкови.
Однапред ви благодариме на сите за помагањето да се прошири информацијата за Критична маса #31, а на Мирослав му благодариме што на интересен начин го претстави филтрирањето: од сменети навики до сменета стварност.
МАТЕРИЈАЛИ ЗА ПЕЧАТЕЊЕ
  • постер и флаер
-Постер (А3, во боја, pdf) верзија за печатење: линк.

Постерот за КМ 31 - верзија за веб и печатење 


флаер, предна страна
 
флаер, задна страна
 

 
МАТЕРИЈАЛИ ЗА ВЕБ
  • банери
Подолу следува преглед на банерите.

веб-банер 300x250
 

веб-банер 300x250
 

веб-банер 500x500
 

веб-банер 980x100
 

веб-банер 990x80


веб-банер 851x315 (Facebook cover)
 

веб-банер 3125x1042 (Twitter cover)
 

08 November, 2014

Работилница за градски велосипедизам со Ралф Ван Дер Зејден (видео + фотографии)

Работилницата со Ралф Ван Дер Зејден „Зошто точак?“ во организација на Холандска Амбасада, НаТочак и ЕУ Инфо Центарот се одржа на 30.10.2014 во просториите на ЕУ Инфо Центарот. Се состоеше од презентација и дел за дискусија.
Со презентацијата Ралф, инаку моментално директор на компанијата I bike Belgrade и Beograd Velograd фестивалот, направи преглед на неговиот животен пат со велосипедите од Холандија до Белград, на состојбата со велосипедската инфраструктура и култура во Холандија и во земјите од Југоисточна Европа и презентацијата ја заврши со поенти и пораки зошто точакот треба да се сфати сериозно како придвижувач на позитивни промени во еден град.
Благодарност до Ралф за опсежната презентација и што ни беше гостин во Скопје, благодарност до сите кои ја проследија презентацијата и учествуваа во дискусијата и благодарност до Холандската амбасада и ЕУ инфо-центарот што го овозможија настанот.
Се надеваме дека сите присутни: велосипедистите и институциите кои имаат надлежности за подобрување на ситуацијата во Скопје, научивме по нешто.

Оние кои не беа во можност да присуствуваат, може да го погледнат видеото.
Подолу има и мал фото-преглед.






Најава на гостинот
 

Дел од публиката
 
 


Зошто точак? 
Ралф во неговата презентација имаше една добра поента дека возењето точак не е добро само за оние кои го практикуваат (нивното здравје, заштеда, мобилност), туку и за останатите учесници во сообраќајот: се намалуваат сообраќајните гужви за возила, се подобрува квалитетот на воздухот, се намалува буката, се ослободува простор за други содржини...се креира поквалитетен и поатрактивен град од што корист имаат сите!
 

Обичен ден во Холандија 
-број на патувања со велосипед од различни групи луѓе во различни делови од денот.
Во Холандија само 10 % од сите патувања со велосипед се спорт и рекреација. Се друго е транспорт.
 

5 милиони велосипедисти и 14 милиони патувања во текот на денот е проценката за нормален ден во Холандија. 
Еден од тие велосипедисти е и самиот Холандски премиер кој на фотографијата е прикажан како пристигнува на работа на точак.


Податоци за удел на велосипедскиот сообраќај во вкупниот во главни градови во регионот. Колкав е процентот моментално во Скопје, не знаеме.
 

10 причини да се сфати возењето точак сериозно. Cycling as a change maker. За повеќе од она на фотографиите, мора да ја гледате презентацијата ;)
 

И уште една причина да се сфати возењето точак сериозно. 
Луѓето секако ќе возат точак во поголем број! 
Забележлив е пораст на возењето на точак, насекаде низ светот! 
Задачата на властите е да го поттикнат тој раст со вложувања во инфраструктурата и зголемување на безбедноста на велосипедистите.
 

Каква треба да биде велосипедската инфраструктура? Да поврзува, да биде континуирана, да не прекинува, да биде препознатлива и обележана...
 


 
Дискусијата во најголем дел се фокусираше на најчестите проблеми кои граѓаните кои се превезуваат на велосипед во Скопје ги имаат. Проблемот на узурпирани велосипедски патеки од возила, како и ситни подобрувања кои многу ќе значат: заменување на рабниците со рампи и слично. Да се следи искуството на корисниците, а не само да се црта. Да се испробаат тие патеки после изведбата, да се увидат реалните проблеми. 
Се спомнаа и законските измени и проблематичноста на формулацијата за употреба на кацигата во новиот предлог-Закон и различните толкувања кои ги предизвикува.
Општините немаат надлежност на големите булевари каде најчесто се наоѓаат велосипедските патеки, но можат да ги направат внатрешните улици во соседствата по-велопријателски, да воведат зони 30, да го регулираат паркирањето на возила, да ги сменат високите рабници со рампи итн.
 

07 November, 2014

Ветеруваме на точак! (фото-преглед)

Училница на отворено за основни сообраќајни правила при возењето точак, проверка на исправноста на точакот и првата Детска Критична Маса заедно со игри за загревање и ориентација во простор - во здружен настан на Ветерница и НаТочак.
(линк од најавата на настанот)
Едно есенско пладне на 26.10.2014-та ветерувавме и се дружевме во парк деца од различни возрасти и нашите пријатели - точачињата :)
Нека е за многу вакви дружби, живи јавни простори во градот и многу дечиња на точачиња!
Проследете го фото-прегледот.

Истите фотографии ги има и во Facebook-албум



Сообраќајните знаци се спремни


За ветерничките користевме дрвца најдени во паркот...
 


Поставуваме ветернички



Точачињата спремни да ветеруваат



Мало загревање и вежби за ориентација во простор



Училница на отворен простор 



Децата знаеја многу повеќе за сообраќајните правила отколку што можевме да замислиме 
Знаеја дека не е во ред чиковците и тетките да паркираат на велосипедски патеки, на пример  И дека во зони на смирен сообраќај децата имаат предност! Возрасните треба да учат од нив.
 



Им правиме „М“ проверка на точаците дали се' им е исправно пред да тргнеме...



Јухууу!
Првата Детска Критична Маса започна!



И сонцето е на наша страна 
Дека сонца од дечиња 
 






Секаков транспорт на свој погон е за поздрав 



Стоп. Погледни лево и десно пред да се вклучиш во главната „сообраќајница“  





Во десно 



Во круг! 
„Кружниов тек“ го свртивме неколку пати 
 



Прекрасно есенско пладне за во парк.




Се ближиме кон крајот, но уште ни се вози  




Кога се' поминало добро и сме задоволни од доброто возење, на крај ги подигнуваме точаците, како што доликува за една Критична маса! Браво дечиња!  



И уште по некоја игра пред да си одиме дома...