26 May, 2015

Промотивни материјали КМ #37: 3 години борба за Скопје вело-град!

Промотивните материјали од овој блог-пост може слободно да се споделуваат, печатат, да се лепат на соодветни локации во градот, да се користат во рамки на објави за настанот или како линкови.
Однапред ви благодариме на сите за помагањето да се прошири информацијата за  Критична маса #37. Огромна благодарност до Ласко Џуровски за дизајнот.


МАТЕРИЈАЛИ ЗА ПЕЧАТЕЊЕ
  • постери и флаери 
-Постер (А3, во боја) верзија за печатење: линк (pdf)
-Флаер (4 на А4) верзија за печатење: предна и задна страна, црно-бело: линк (pdf)

МАТЕРИЈАЛИ ЗА ВЕБ
  • постер

  • флаер

  • банери
300x250

500x500

980x100
 
990x80
twitter cover

facebook cover
 
 
 

22 May, 2015

Критична маса #37: 3 години борба за Скопје вело-град

ДатумСреда, 27.07.2015
Почеток17:30, паркингот пред Зоолошка

Крај: Роденденски пикник
---------------------------------------------------------------------
Facebook настанлинк

Промотивни материјалилинк
РутаРоденденска

---------------------------------------------------------------------


Постер за КМ #37
Пред точно три години ја започнавме авантурата наречена „Критична маса“. Оттаму произлезе и неформалното здружение НаТочак. Во него влеговме со искрени намери и огромни амбиции. Сонувавме големо. Сакавме да го смениме градот. Посакувавме да видиме повеќе луѓе кои ќе користат велосипед низ улиците на Скопје. Се боревме да ги подобриме условите за возење.

Но сѐ започна со таа Критична маса, една среда во мај, пред три години. Не бевме сигурни како на сето тоа ќе реагираат нашите сограѓани. Ќе има ли одзив? Каква ќе биде поддршката? Ќе имаме ли истомисленици?
Реакцијата на Скопјани беше одлична. На првата Критична маса се појавија стотици луѓе. По ова движењето продолжи да се развива и шири. Наредниот месец следеше нова Критична маса а по неа уште една и уште една...

Се обидувавме да го кренеме нивото на вело-култура во нашата средина. Организиравме десетици акции со кои реагиравме на многубројните проблеми од оваа област.  Многу често наидувавме на пречки во институциите. Се изнаслушавме фрази од типот “може”, „ќе биде“, “ќе видиме“, „тешко тоа“, „невозможно“ и сл. Но во ниеден момент не се откажавме. Крутоста и затвореноста на надлежните ги сфативме како предизвик за понатамошна борба. Продолживме со постојан притисок кон институциите. И ќе продолжиме!

3 години вртиме за промена, 3 години посочуваме и 3 години сме на важи.

Но еден ден и Скопје ќе биде вело-град. Тоа е историска неизбежност.
И на сите ќе ни криво зошто не сме почнале порано со промената.
Наше е да возиме, на одговорните е да бидат одговорни кон иднината на градот.

Гледаме дека низ Скопје има сѐ повеќе луѓе кои се на точак. Но нашата борба ни одблизу не е завршена. Треба уште многу да се работи за да дојдеме до ниво кое ќе биде прифатливо за сите. Ќе ја бараме инфраструктурата која ја заслужуваме! Проблеми има уште многу и затоа продолжуваме понатаму. Веќе нема враќање назад. Решени сме Скопје да го направиме вело град! Не чека уште многу работа. Но, најмногу од било кога ни е потребна е и твојата поддршка.

Дојди со нас да прославиме 3 години вртење за промена.

3 години критична маса за Скопје велосипедски град!
Скопје не може да биде веле-град без најпрво да стане вело-град. Затоа продолжуваме понатаму. Среќен 3-ти роденден Скопје НаТочак!


--------------------------------------------------------------

Потребна ни е и твојата поддршка. Придружи ни се за да ги промениме работите заедно. Приклучи се во НаТочак да помогнеш да извршиме притисок врз надлежните.

Се гледаме во среда 27-ми мај со почеток од 17:30 часот на паркингот пред Зоолошка.

Ѕрн ѕрн! 


*** Секој учесник вози на своја одговорност. 
--------------------------------------------------------------
Критична маса е неформален велосипедски собир кој се случува во над 300 градови во светот.
Нема лидери, нема формална организација, само група на свесни луѓе кои сакаат подобар вело-град.
Од мај 2012-та се случува еднаш месечно и во нашето Скопје!
Возиме секоја последна среда во месецот по различна рута и со различна тема.

Критична маса во Скопје е самоодржлив, саморегулиран и самофинансиран месечен собир на урбаните велосипедисти кој зависи од придонесот на секој учесник, пред сѐ од неговото појавување на собирот и покажување бројност („Нѐ има, земете нѐ предвид“), од активната грижа настанот да помине во најдобар ред, а потоа и од донациите за промотивните материјали, волонтерскиот придонес во: осмислувањето на настанот, неговата промоција и се разбира во креативната страна на возењата. До овој момент, скопјани 36 пати возеа масовно по скопските улици, на 36 различни теми поврзани со урбаниот велосипедизам.
Да ги освоиме по 37-ти пат улиците со нашите точаци, активно, ангажирано, свесно, заедно, со полни срца! Приклучи се! Ангажирај се! Може да нé има повеќе! И Скопје може да стане подобар град!
--------------------------------------------------------------

25 April, 2015

Критична маса #36: Скопје ние сме спремни, а ти?

ДатумСреда, 29.04.2015
Почеток17:30, паркингот зад НЛБ и
Рамстор

Крај: Град Скопје
---------------------------------------------------------------------
Facebook настан: линк

Промотивни материјалилинк
Рута: линк

---------------------------------------------------------------------

Постер за КМ #36
 
Скопје врие од точаци, граѓаните избираат педали.
Граду, како ќе ја дочекаш навалата на точаци што незапирливо расте? Гостите дојдоа, но каде планираш да ги пречекаш драгите точакољупци?
Не прифаќаме изговори за неангажирање за промена. Скопје, потребна е одговорност, храброст и визија. Ја бараме велосипедската инфраструктура која ја заслужуваме! Зарем нема да бидеш и ти Скопје посреќно така?
Примерите од светот покажуваат дека за да се постигне промена, треба  брзо да се изгради поголема мрежа, поединечни патеки немаат ефект. Скопје има  60-тина км патеки со кои нон стоп се фали, но никако да ги доведе ни нив во добра состојба, камоли пак да изгради нови.

Во Скопје освен рекреативните вело-патеки покрај Вардар, поголеми НОВИ велосипедски потези не се направени со децении. Проблемите се многу пати споменати. Сметаме дека за град со големина и буџет како Скопје, треба да се изврши целосна ревитализација на овие патеки во период од 1 година и недозволиво е да е одолговлекува во период од 3 години. Нови и подобри решенија, дуплирање на километражата на патеките, воведување на зони 30, велосипедски патеки со зеленило, итно решавање на проблемот со паркирани возила, тоа е она за кое треба да размислуваме во меѓу време.



Граѓаните стануваат се посвесни за придобивките од користењето на точакот. На потег е градската администрација да покаже дека не е чекор назад во таа тенденција, дека нема само да чека да се побуниме и да ги решава проблемите на кои ќе посочиме, туку дека може да отиде и чекор понапред: да обезбеди услови со кои ќе привлече и нови точакољупци!

Скопје бира да врти, овозможи му!
Бараме најитно да се донесе правилникот за велосипедските патеки, да се направат јавни дебати, да се повикаат професионалци кои ќе дадат свој придонес за Скопјани што побрзо да ги добијат оние услови кои им следуваат.
Сакаме промена, сакаме да живееме здраво, сакаме и Скопје да биде здрав. Свеста расте, но паралелно не и условите!


Зошто возиме Критична маса? Возиме за ТАА промена, возиме да се ИЗБОРИМЕ за подобри услови за велосипедскиот транспорт, возиме затоа што е најлесно на точак. 
Граду, точакољупците предолго чекаат на тебе. Реагирај, инвестирај и стимулирај паметен транспорт!

 
Скопје ние сме спремни, а ти?
--------------------------------------------------------------

Потребна ни е и твојата поддршка. Придружи ни се за да ги промениме работите заедно. Дојди на Критична маса за заедно да пратиме порака Градот да нѐ пречека спремен, приклучи се во НаТочак да помогнеш да извршиме притисок врз надлежните.

Се гледаме во среда 29-ти април со почеток од 17:30 часот на паркингот зад НЛБ и Рамстор.
Возиме по следнава рута: http://bit.ly/1OSiskS


Ѕрн ѕрн! 



*** Секој учесник вози на своја одговорност. 
--------------------------------------------------------------
Критична маса е неформален велосипедски собир кој се случува во над 300 градови во светот.
Нема лидери, нема формална организација, само група на свесни луѓе кои сакаат подобар вело-град.
Од мај 2012-та се случува еднаш месечно и во нашето Скопје!
Возиме секоја последна среда во месецот по различна рута и со различна тема.

Критична маса во Скопје е самоодржлив, саморегулиран и самофинансиран месечен собир на урбаните велосипедисти кој зависи од придонесот на секој учесник, пред сѐ од неговото појавување на собирот и покажување бројност („Нѐ има, земете нѐ предвид“), од активната грижа настанот да помине во најдобар ред, а потоа и од донациите за промотивните материјали, волонтерскиот придонес во: осмислувањето на настанот, неговата промоција и се разбира во креативната страна на возењата. До овој момент, скопјани 35 пати возеа масовно по скопските улици, на 35 различни теми поврзани со урбаниот велосипедизам.
Да ги освоиме по 36-ти пат улиците со нашите точаци, активно, ангажирано, свесно, заедно, со полни срца! Приклучи се! Ангажирај се! Може да нé има повеќе! И Скопје може да стане подобар град!
--------------------------------------------------------------

Промотивни материјали КМ #36: Скопје ние сме спремни, а ти?

[дизајн: Јана Мишева]
Промотивните материјали од овој блог-пост може слободно да се споделуваат, печатат, да се лепат на соодветни локации во градот, да се користат во рамки на објави за настанот или како линкови.
Однапред ви благодариме на сите за помагањето да се прошири информацијата за  Критична маса #36. Огромна благодарност до Јана Мишева за илустрирањето на неповолната Скопска вело состојба наспроти големиот број на точаци низ градот.
Скопје бира да врти, надлежни овозможете му!

МАТЕРИЈАЛИ ЗА ПЕЧАТЕЊЕ
  • постери и флаери 
-Постер (А3, во боја) верзија за печатење: линк (pdf).
-Флаер (4 на А4) верзија за печатење: предна страна (линк)(pdf) и задна страна (линк)(pdf).

МАТЕРИЈАЛИ ЗА ВЕБ
  • постер
постер за КМ #36: Скопје ние сме спремни, а ти?


  • банери


500x500

300x250

300x250 - 2

facebook cover

twitter cover
980x100


990x80


29 March, 2015

Поуки за функционални велосипедски патеки од Карлсруе, Германија

Пред неколку дена објавивме check-листа за функционална велосипедска патека (точките се однесуваат на функционална единечна патека, а за функционална мрежа треба нови точки) на социјалните мрежи (facebook пост, facebook пост 2 и пост на twitter). 



 
Поттикнат од неа, а уште повеќе инспириран од градот во кој живее, Karlsruhe, Германија, наш редовен и конструктивен неофицијален дописник :), Александар Иванов, ни прати и нови фотографии од велосипедските патеки во Karlsruhe со негов коментар. Ги проследуваме и се надеваме дека Скопје ќе примени некои од искуствата.
-------------------------------------
Почитувани,


Како што денес преку фејсбук ви напоменав се обидов да направам неколку фотографии кои според мене опфаќат дел од барањата кои ги имате во плакатот кој го изработивте по повод денешната велосипедска тура. Се работи за фотографии од патеките во градот Karlsruhe, Германија.


Фотографија 1 и 2: ниски рабници, без ударни препреки. Овде е битно да се каже дека тротоарот и улицата се слиени. Кај нас (се мисли на Скопје, н.з.) се
уште се користи еден елемент за да се надмине голема висина. 
 

Фото 1



Фото 2
Фотографија 3 и 4: на патеките нема знаци, столбови, корпи за отпадоци и слично. Најчесто се на средина помеѓу пешачката и велосипедската зона, но ако веќе мора да биде на една страна, тогаш е на страна на пешаците (но ова решение е доста ретко). Патем кажано, столбовите и знаците се обележани со црвено-бели траки.


 
Фото 3
 
Фото 4
 
Фотографија 5: семафори за велосипеди. Велосипедите не смеат да поминуват преку пешачки семафори на кои нема означено велосипедски знак. Во тој случај преминувањето на раскрсницата е решено како на фотографијата 6.
 

Фото 5
 

Фото 6


 

Фотографија 7: велосипедот најчесто има предност кога вкрстува со споредни улици а тоа е соодветно означено со испрекината бела линија.

  
Фото 7
 
 
Фотографија 8: оваа фотографија се однесува на квалитетот на површината но и ШИРИНАТА на велосипедските патеки. Ширината е многу битен момент зошто дава чуство на слободно движење и остава простор за маневар. 

Фото 8
 
Како споредба, на фотографија 9 е даден дел од булеварот кој се наоѓа паралелно со патеката на фотографија 8 може да се забележи дека велосипедската патека на моменти е дури и поширока од онаа за автомобилите иако се работи за булевар. Патем на фотографираниот дел од булеварот е дозволено и паркирање на автомобили.
 

Фото 9
 
За крај го оставив вашиот коментар дека патеките треба да бидат со препреки одвоени од останатиот сообраќај. Со оваа констатација не се согласувам во целост. Јасно ми е дека во моментов нашата сообраќајна култура е на ниско ниво. Но сепак мислам дека решението е во подигањето на сообраќајната култура место подигање на препреки. Како пример за интегрирани велосипедски патеки (поточно ленти, н.з.) се фотографиите 10, 11 и 12.
 
 
Фото 10
 

Фото 11
 

Фото 12
 
На последната фотографија 13 можеби и најдобро се гледа статусот кој велосипедот го има во сообраќајот. Се работи за решение за вртење на лево на семафор. Ова решение не е возможно ако велосипедот не се интегрира со улицата. Патем кажано со овие решенија покрај другото се регулира и моторниот сообраќај затоа што велосипедите по автоматизам значат и поголема будност на останатите учесници во сообраќајот.


Фото 13

  
Се надевам дека преку фотографиите успеав и сликовито да ги претставам вашите денешни барања за подобри патеки. Кога ќе имам време ќе направам и фотографии од централното градско подрачје. Решенија кои според мене треба да се применат и во Скопје. Се надевам дека на овој начин успевам да помогнам во заложбите за повелосипедско Скопје.Секое добро и срдечни поздрави,Александар

24 March, 2015

Пријава на инфраструктурен проблем - Поставување на автобуски постојки и семафори на велосипедски патеки

Кон средината на март група активисти на НаТочак забележаа дека се појавуваат пречки на новоизградената мешана пешачко-велосипедска патека на булеварот Теодосиј Гологанов.

Покрај тоа што на овој потег се користат високи рабници место рампи и отсуствува секакво заштитно зеленило за пешаците и велосипедистите, на овој потег воопшто не е размислено сообраќајното решение, па нормална опрема како автобуски постојки место да биде во функција на сообраќајот и да не пречи никому, се појавува како пречка за друг вид на сообраќај.


Апелираме кога се планира сообраќајот, да се предвиди посебен простор за чекање на автобус - автобуска постојка и простор за приод кон неа, различен од оној за движење на велосипедистите и пешаците (т.е. различен од патеките) и притоа да се избегнат непријатните вкрстувања. На овој булевар се знаело дека поминуваат автобуси и не смее да се нудат решенија кои го немаат решено прашањето на чекање автобус. Автобуските постојки не смее да се насадуваат отпосле врз патеки предвидени за движење (велосипедски и пешачки), туку мора да се испланираат однапред. Со вакви половични решенија, се ствара судир меѓу различните учесници во сообраќајот (оние кои чекаат автобус, оние кои се симнуваат од автобус, и оние кои се на поминување: пешаците и велосипедистите), ситуации на кои сме секојдневно сведоци и кои не се резултат толку на културата, колку што се на лошо испланираната инфраструктура. Притоа, непријатноста и нервозите се само дел од проблемот. Небезбедноста е уште поголем проблем. Поради недостаток на простор, често велосипедистите (па и пешаците) се приморани да се симнат на булеварот каде е небезбедно за нив.
Исто така, и поставувањето на сообраќајни знаци (во случајов семафор) треба да се предвиди однапред, така што нема да одзема од потребниот профил за минување и разминување на пешаци и велосипедисти.
Сметаме дека задача на сообраќајните проекти е да ги предвидат овие ситуации и да понудат соодветни решенија добри за сите. Никој не насадува автобуски постојки на автомобилски ленти, нелогично е, нели? Сообраќајните решенија за нашиот град
како што подразбираат дека не треба да има пречки на автомобилските ленти, така треба да ги апсолвираат и пешачкиот и велосипедскиот сообраќај како дел од сообраќајот.

Интегралниот текст од дописот го има во продолжение, а пријавата која ја испрати НаТочак до релевантните тела на Град Скопје, достапна е на линкот.

--------------------------------------------------------------------


До: Град Скопје
 
 
Г. Коце Трајановски, Градоначалник на Град Скопје

 

Предмет: Пријава на инфраструктурен проблем: Поставување на автобуска постојка и семафор на патеката на бул. М.Т. Гологанов

 

 

ПРИЈАВА

Почитуван г. Коце Трајановски,

 

На ден 11.03.2015 год. пријавуваме поставување на објекти на мешаната пешачко-велосипедска патека долж проширениот бул. М.Т. Гологанов, спроти студентскиот дом Гоце Делчев.

Објектите претставуваат пречка за движењето на велосипедистите и пешаците.

Автобуската постојка, онака како што е почната да се гради, не остава простор за движење ни на велосипедистите, ни на пешаците. Растојанијата кои остануваат за нивно движење кон булеварот и кон зеленилото се вон секакви стандарди. Ќе се створи судир помеѓу различните учесници во сообраќајот, а поради недостаток на простор, ќе бидат приморани да се симнуваат на коловоз каде е небезбедно за нив.
И поставувањето на сообраќајниот знак (веројатно семафор) одзема од потребниот профил за минување и разминување на пешаци и велосипедисти.


Фотографии во прилог
(страна 1 и 2).

 



 
 
 
 


Ве молиме за најитно спречување на поставувањето на овие пречки, за да се овозможи безбедно сообраќање во иднина.  

Ја користиме оваа пријава да потсетиме  дека со донесување на Правилникот за стандардизација при изработка на велосипедски патеки би се спречило поставување на вакви фиксни пречки и апелираме на негово побрзо донесување.

 

Со почит,  

НаТочак
-неформална група на велосипедисти
 
natochak@gmail.com

12.03.2015,Скопје
 

*Овој документ е испратен во печатена форма до Град Скопје