27 June, 2016

Допис до Македонски железници во врска со забраната за превоз на велосипеди во возовите.


НаТочак заедно со други велосипедски организации и иницијативи испратија допис до Македонски железници во кој бараат да прекине забраната за превоз на велосипеди во возовите преку изнаоѓање на решение за обезбедување простор за велосипедите и апелираат да се внимава на овој аспект при набавката на нови возови.
Документот е достапен на
линкот, а содржината исто така и во продолжение.
------------------------------
До: Македонски Железници Транспорт АД
Почитувани,

Ви се обраќаме по повод објавената информација во месец aприл 2016 г. во соопштение на Железничката станица во Скопје, дека во возовите на МЖ Транспорт АД се исклучуваат од превоз велосипедите. Добивме реакции од повеќе граѓани дека биле вратени од железничките станици со нивните велосипеди. Железницата како дел од целокупноста во синџирот на превоз треба да понуди решение за интегриран превоз на велосипеди, по примерот на трендовите во развиените земји, но и земјите од регионот.

На 8 декември испративме Допис преку е-мејл до вас со наслов „Барање за информација од Македонски Железници“ со неколку прашања (дали е дозволен превозот, дали има специјален простор за велосипеди и колку чини). На 23 декември 2015 добивме одговор од вас дека во новите возови нема специјални места, но е дозволен превоз на велосипеди и дека цената е 41 денар. Но, неколку месеци подоцна се испостави дека сепак превозот на велосипед во возовите не е дозволен иако има голема заинтересираност од граѓаните за комбиниран транспорт.

Комбинирањето на велосипедскиот со јавниот превоз има предности и за: јавниот превоз (ќе ја зголеми достапноста до автобусите/возовите), во полза е и на велосипедскиот превоз (ќе ги продолжи прифатливите дистанци), на животната средина (ќе се намалат штетните емисии поради зголемување на привлечноста на овие 2 превозни средства наспроти автомобилите), на туризмот (ќе ја зголеми понудата за дестинации за туристите).

Се надеваме дека ќе успеете како раководство да ги согледате овие предности и да најдете решение за превоз на велосипедите кај возовите кои моментално сообраќаат: со разместување, со флексибилни седишта на отворање, со држачи, со додатен вагон итн.
Во некои држави се наплаќа услугата, а во оние кои се фокусирани на унапредување на велосипедскиот сообраќај оваа услуга не се наплаќа дополнително, пракса која ве охрабруваме да ја следите и вие.

Апелираме при набавката на следните возови, во спецификацијата на тендерот да се наведе и посебен простор за велосипеди и крупен багаж.
Ние како организации кои се залагаме за подобрување на условите за користење на велосипедот како превоз таквиот потег отворено и јавно ќе го поддржиме и ќе помогнеме во промоцијата на таа услуга на Македонски железници.

Со почит,

НаТочак - Скопје
БитолаНаТочак
ПрилепНаТочак
ГостиварНаТочак
ШтипНаТочак
Здружение на граѓани Центар за одржливи инцијативи - Скопје
Велосипедски кружок „Милтон Манаки“ - Скопје


[Критична маса #50 ја опфаќа оваа тема на комбинирање на велосипедски и јавен превоз.]

24 June, 2016

Промотивни материјали за КМ #50

[дизајн: Петар Петковски]

Промотивните материјали од овој блог-пост може слободно да се споделуваат, печатат, да се лепат на соодветни локации во градот, да се користат во рамки на објави за настанот или како линкови.
Однапред ви благодариме на сите за помагањето да се прошири информацијата за Критична маса #50, а на Петар му благодариме за дизајнот.

МАТЕРИЈАЛИ ЗА ПЕЧАТЕЊЕ
  • Постер, верзија за печатење: тука.

МАТЕРИЈАЛИ ЗА ВЕБ
  • Постер, верзија за веб:
Постер, А3
  • Банери:
Банер 300 x 250
 
Банер 500 x 500
 
Банер 980 x 100
 
Банер 990 x 80
 
Facebook cover
 

Критична маса #50: Ѕрн ѕрн - чуф чуф - ѕрн ѕрн! Точак на автобус + точак во воз = Да комбинираме зелен превоз!

Датум: среда, 29.06.2016
Почет
ок: 19:00, Транспортен Центар, станица на ЈСП, прва 22-ка
Крај: паркинг меѓу влезот на Кале и Музеј на современа уметност (пикник)

---------------------------------------------------------------------
Facebook настанлинк

Промотивни материјалилинк
Руталинк
---------------------------------------------------------------------
Записник од средба со ЈСП: 
линк
Писмо до Македонски железници: линк
---------------------------------------------------------------------


Постерот за КМ 50

Мултимодалност е посветеноста на градовите да им понудат РАЗЛИЧНИ ОПЦИИ ЗА ПАТУВАЊЕ на граѓаните на кои може да се потпрат, за разлика од едномодалниот, автомобилоцентричен модел каде единствена опција на која може со сигурност да се потпреш е колата.

Интермодалност е можноста меѓусебно ДА СЕ КОМБИНИРААТ РАЗЛИЧНИТЕ НАЧИНИ НА ТРАНСПОРТ, нивната интеграција во еден систем. Ист билет да важи за различен транспорт, да се симнеш од воз и веднаш да имаш станица за изнајмување велосипеди, на автобусот да имаш држачи за велосипед, да можеш да патуваш со воз и со велосипед.

Во битката за одржливи градови и зелени транспортни системи,интермодалноста ги истакнува предностите на сите начини на превоз, овозможува комбинации и ги прави употребливи различните начини на превоз ЗАЕДНО, во ситуации кога самостојно не се.

Пример 1. Живееш далеку од постојката каде минува автобуската линија која ти одговара за на работа за да испешачиш до неа, и затоа не користиш автобус. Кога би можел да го прикачиш точакот на автобусот, не само што би почнал да користиш автобус, туку би користел и точак.

Пример 2. Би сакал да одвозиш со точак до некоја интересна дестинација, но за тоа треба премногу време и затоа не се решаваш. Кога би можел да го натовариш во воз и би стигнал до одредена точка со возот, би го продолжил патувањето со точак. Претходно не си користел воз, но оваа можност те поттикнува.

Дупли ќар ;)

Јавниот превоз и велосипедскиот може да функционираат како добра комбинација и алтернатива на автомобилот: јавниот превоз поради својата брзина, а велосипедскиот поради можноста за „превоз до врата“. Совршени партнери!

Комбинирањето на превозот е и во полза на јавниот превоз (зашто ќе ја зголеми достапноста до автобусите/возовите: место само пешки, ќе им се пристапува и со велосипед), во полза е и на велосипедскиот превоз (зашто ќе му ги продолжи прифатливите дистанци), на животната средина (зашто ќе се намалат штетните емисии поради зголемување на привлечноста на овие 2 превозни средства наспроти автомобилите), на туризмот (зашто ќе ја зголеми понудата за дестинации и искуства за туристите). Оваа идеја очекуваме да наиде на широка поддршка од сите институции и пошироката јавност.

НаТочак веќе има направено (комуникација со Македонски железници и ЈСП) и ќе направи дополнителни активности во насока на оваа тема.

Дојдете на јубилејната КМ #50 да дадете поддршка на идејата за комбиниран јавен+велосипедски превоз!

За темата на оваа Критична маса бевме поттикнати од една лоша и од една добра вест.
Лошата вест е забраната за превоз на точаци во возови, а добрата е иницијативата на ЈСП за поставување држачи на автобусите за која може да прочитате на
линкот.

Да изразиме поддршка за чекорите во вистинска насока!
Се надеваме истиот пример ќе го следат и од Македонски железници.
Иднината на транспортот е во комбинирањето, особено на одржливите типови: јавен превоз, автобуси, возови, велосипеди, велосипеди за изнајмување итн...

Бараме поинаков пристап во транспортните политики!

Ќе возиме по следнава рута:


Завршуваме со пикник на Кале и преубав поглед кон зајдисонцето
*** Секој учесник вози на своја одговорност. 
--------------------------------------------------------------
Критична маса е неформален велосипедски собир кој се случува во над 300 градови во светот.
Нема лидери, нема формална организација, само група на свесни луѓе кои сакаат подобар вело-град.
Од мај 2012-та се случува еднаш месечно и во нашето Скопје!
Возиме секоја последна среда во месецот по различна рута и со различна тема.

Критична маса во Скопје е самоодржлив, саморегулиран и самофинансиран месечен собир на урбаните велосипедисти кој зависи од придонесот на секој учесник, пред сѐ од неговото појавување на собирот и покажување бројност („Нѐ има, земете нѐ предвид“), од активната грижа настанот да помине во најдобар ред, а потоа и од донациите за промотивните материјали, волонтерскиот придонес во: осмислувањето на настанот, неговата промоција и се разбира во креативната страна на возењата. До овој момент, скопјани 49 пати возеа масовно по скопските улици, на 49 различни теми поврзани со урбаниот велосипедизам.
Да ги освоиме по 50-ти пат улиците со нашите точаци, активно, ангажирано, свесно, заедно, со полни срца!

Приклучи се! Ангажирај се! Може да нé има повеќе! И Скопје може да стане подобар град!
--------------------------------------------------------------

23 June, 2016

Средба со ЈСП на тема: Комбинирање на автобуски и велосипедски превоз (записник)

ЗАПИСНИК

На иницијатива на ЈСП, на 27.05.2016 во дирекцијата на ЈСП се одржа средба меѓу претставници на ЈСП и НаТочак.
 
На средбата претставниците на ЈСП ја презентираа идејата за интегрирање на велосипедскиот и автобускиот транспорт, а НаТочак посочи на други теми кои се допирна точка меѓу овие 2 типа сообраќај во Скопје. Фокусот сепак беше на можноста и потенцијалите на комбинирањето на автобускиот и велосипедскиот превоз.
 
Заедно беше заклучено дека:
 
-Јавниот превоз и велосипедскиот може да функционираат како добра комбинација и алтернатива на автомобилот: јавниот превоз поради својата брзина, а велосипедскиот поради можноста за „превоз до врата“
-Целни групи за комбинирање на превозот би биле:
  1. Граѓаните од приградски населби кои патуваат за работа, факултет итн. до Скопје кои би допатувале со автобус во Скопје и би го продолжиле патувањето со велосипед низ градот
  2. Граѓаните на Скопје кои живеат во зони кои не се на пешачко растојание од автобуските линии и поради тоа не ги користат, па би пристигнале со велосипед до соодветната автобуска станица од каде би го продолжиле патувањето со автобус
  3. Граѓаните на Скопје, но и посетителите, туристите, кои со велосипед би ја продолжиле туристичката прошетка откако со автобус ќе стигнат до крајните дестинации (во насока кон Скопска Црна Гора, Катланово итн.)
-Комбинирањето на превозот е и во полза на Јавното сообраќајно претпријатие (зашто ќе ја зголеми достапноста до автобусите: место само пешки, ќе им се пристапува и со велосипед), во полза е и на велосипедскиот превоз (зашто ќе му ги продолжи прифатливите дистанци), на животната средина (зашто ќе се намалат штетните емисии поради зголемување на привлечноста на овие 2 превозни средства наспроти автомобилите), на туризмот (зашто ќе ја зголеми понудата за дестинации и искуства за туристите) и ваквата идеја очекуваме да наиде на широка поддршка од сите институции и пошироката јавност.
 
Во насока за реализација на овој проект ЈСП ќе направи истражување дали има техничка можност за монтирање на држачи за велосипеди на нивните автобуси.
 
Доколку постои техничка можност и се продолжи со развој на идејата, НаТочак сугерираше да се спроведе анкета со цел да се испита интересот и поддршката за одредени автобуски линии на кои ќе се спроведе пилот-проектот и сугестијата беше прифатена.
Во следна фаза би се изготвило упатство за користење на држачите, како за возачите, така и за велосипедистите.
Користењето на држачите најверојатно не би се наплаќало и би било на принципот first come, first served.
Информацијата за автобуски линии со држачи за велосипеди би се вметнала во сите мапи и планери на патувања.
Како крајна фаза би се спровела кампања со цел промовирање на зелениот превоз и меѓусебното комбинирање.

НаТочак и ЈСП
23.06.2016