07 November, 2014

Ветеруваме на точак! (фото-преглед)

Училница на отворено за основни сообраќајни правила при возењето точак, проверка на исправноста на точакот и првата Детска Критична Маса заедно со игри за загревање и ориентација во простор - во здружен настан на Ветерница и НаТочак.
(линк од најавата на настанот)
Едно есенско пладне на 26.10.2014-та ветерувавме и се дружевме во парк деца од различни возрасти и нашите пријатели - точачињата :)
Нека е за многу вакви дружби, живи јавни простори во градот и многу дечиња на точачиња!
Проследете го фото-прегледот.

Истите фотографии ги има и во Facebook-албум



Сообраќајните знаци се спремни


За ветерничките користевме дрвца најдени во паркот...
 


Поставуваме ветернички



Точачињата спремни да ветеруваат



Мало загревање и вежби за ориентација во простор



Училница на отворен простор 



Децата знаеја многу повеќе за сообраќајните правила отколку што можевме да замислиме 
Знаеја дека не е во ред чиковците и тетките да паркираат на велосипедски патеки, на пример  И дека во зони на смирен сообраќај децата имаат предност! Возрасните треба да учат од нив.
 



Им правиме „М“ проверка на точаците дали се' им е исправно пред да тргнеме...



Јухууу!
Првата Детска Критична Маса започна!



И сонцето е на наша страна 
Дека сонца од дечиња 
 






Секаков транспорт на свој погон е за поздрав 



Стоп. Погледни лево и десно пред да се вклучиш во главната „сообраќајница“  





Во десно 



Во круг! 
„Кружниов тек“ го свртивме неколку пати 
 



Прекрасно есенско пладне за во парк.




Се ближиме кон крајот, но уште ни се вози  




Кога се' поминало добро и сме задоволни од доброто возење, на крај ги подигнуваме точаците, како што доликува за една Критична маса! Браво дечиња!  



И уште по некоја игра пред да си одиме дома... 
 

28 October, 2014

Работилница за градски велосипедизам „Зошто точак?“ - Ралф Ван Дер Зејден

Холандска амбасада, НаТочак и ЕУ инфо центар ве покануваат на Работилница за градски велосипедизам на 30 октомври од 10:00 до 12:00 во ЕУ Инфо Центар.

Локацијата на ЕУ Инфо Центарот е на улица Мито Хаџивасилев Јасмин 52в, 1000 Скопје (локација на линкот) Држачи за велосипеди има поставено во задниот двор на објектот (не кон улицата).



Програма на настанот:

  1. Воведно предавање на тема градски велосипедизам - Ралф Ван Дер Зејден, директор на "I Bike Belgrad" и поранешен советник во Општина Хаг.

    Темата на предавањето ќе биде "Why bike?" или „Зошто точак?“ и ќе ги обработи следните поттеми:
    -Возење велосипед во Холандија (краток преглед со податоци околу велосипедизмот во Холандија и опис на нормален велосипедски ден)
    -Возење велосипед во Белград (каква е ситуацијата и што е направено за нејзино подобрување)
    -Возење велосипед во други градови од Југоисточна Европа (некои добри и лоши примери)
    -Причини да се сфати возењето велосипед сериозно
    -Како да се подобрат градовите?
    Последната тема ќе отвори простор за дискусијата.
  2. Дискусија на тема: предности и предизвици на градскиот велосипедизам во Град Скопје.  Како да се подобри градот Скопје?
Ќе биде обезбеден симултан превод од англиски на македонски јазик, како и кафе и чај за време на паузата.
Доколку нема доволно места за велосипеди на држачите во задниот двор на објектот, домаќинот се обврза да го ангажира обезбедувањето за надгледување на велосипедите. Слободно врзете ги само едни за други ако нема место на држачите!


Поканети се претставници од сите општини во Град Скопје и Град Скопје, Републички совет за безбедност во сообраќајот, ЈП Улици и патишта, Агенција за млади и спорт, Велосипедска Федерација на Македонија, преставници од еко-здруженија, невладини организации, претставници од иницијативите „на точак“ од другите градови.

Поканети сте и сите точакољупци!

Работилницата е отворена. Повелете, се разбира #НаТочак!
Линк до Facebook-настанот.

Одговор од МВР на коментарите од НаТочак на предлог-Законот за безбедност

Неформалната група велосипедисти НаТочак, испрати неколку коментари и предложи измени на некои членови и ставови по електронска пошта до одговорното лице од МВР, исто така и на сајтот на https://ener.gov.mk/ (достапни на линкот) за предлог-Законот за безбедност на сообраќајот на патиштата кои се однесуваат на велосипедистите. Во тоа групата НаТочак беше поддржана со идеи и сугестии од: Тетово на точак, Гостивар на точак, Битола на точак, Прилеп на точак, со совети од неколку правници како и со поддршка, совети и споделувања од пошироката велосипедска заедница, за што искрено ви благодариме на сите!

Коментарите за сите спорни членови ги има во блог-постот: http://www.natochak.blogspot.com/2014/10/blog-post_9.html

Од Министерството за внатрешни работи добивме одговор кој вели дека предлозите за изменување и дополнување на членовите 183 и 230 (кои се однесуваат на пренесувањето на лица на велосипед и возрасното ограничување за возење велосипед) се ПРИФАТЕНИ и истите ќе бидат вградени во предлогот на Законот кој ќе биде доставен до Владата.
Тоа значи дека овие членови уште не се изгласани, но сме чекор понапред во однос на нивно менување.
Накратко: измената на членот 183 (доколку се изгласа) значи дека деца ќе смеат да се пренесуваат и на задно седиште на велосипедот, не само на предно.
А измената на членот 230 (повторно доколку се изгласа) значи дека деца до 10-годишна возраст ќе смеат да возат на улица. Во рамки на станбени улици и зони на смирен сообраќај ќе смеат да возат и самостојно, додека пак на сите улици од повисок ранг каде е дозволено возење велосипед, ќе смеат да возат во придружба на лице кои ги познава сообраќајните правила, т.е. лица кое навршило барем 16 години. Овој предлог- член вклучува и дозвола деца до 12 години да смеат да возат велосипед и на пешачки патеки.


Предлогот за отстранување на задолжителноста на кацигата од Законот е делумно прифатен, т.е. задолжителноста останува, само нема да има парична глоба доколку не се почитува. Бидејќи ваквиот член се' уште може да има правни реперкусии по велосипедистите во случај на евентуална сообраќајна незгода (да се намали одговорноста на возачот на моторното возило кој учествувал во неа или да има проблеми со осигурување), а отвора и простор за толкување на формулацијата „треба“ и додавање на казнена одредба при собраниското автентично толкување на законот, нашиот предлог е да смени формулацијата „треба“ со „препорачливо е“ за да се избегнат двојни толкувања, штом предлагачот на Законот веќе има цврст став да не воведува казни за непочитување на оваа одредба и штом изрази разбирање за ставовите на Европската велосипедска федерација (линк од писмото кое ЕВФ го испрати и до МВР).


 
Во целост коментарите и предлозите кои ги даде НаТочак за сите членови може да ги прочитате на линкот.

Благодарност до МВР што најде разбирање за овие два члена (183 и 230), многу важни за воведување на велосипедот во животот на децата од мала возраст.
Сепак битката не е завршена!
Овие членови треба да бидат изгласани од пратениците до целосно усвојување, а останува и понатаму да реагираме за останатите спорни членови кои се засега одбиени, преку контакти со пратеници, преку јавни реакции. 


Точакољупска заедницо, само храбро, барај си ги своите права!

Во прилог, во целост одговорот од МВР.
 

 


25 October, 2014

Промотивни материјали #КМ30

Промотивните материјали од овој блог-пост може слободно да се споделуваат, печатат, да се лепат на соодветни локации во градот, да се користат во рамки на објави за настанот или како линкови.
Однапред ви благодариме на сите за помагањето да се прошири информацијата за Критична маса #30, а на Стефан му благодариме што преку неговиот дизајн ја отслика приказната за „добрите навики кои се учат на помошни“ (како што вели тој) и остануваат за цел живот.
МАТЕРИЈАЛИ ЗА ПЕЧАТЕЊЕ
  • постери и флаери 
-Постер (А3, во боја) верзија за печатење: линк.
-Флаер (4 на А4, црно-бело) верзија за печатење: предна страна - линк, задна страна - линк.
   Постерот за КМ 30 - верзија за веб и печатење 
       
флаерот за КМ 30, предна страна, верзија за веб

флаерот за КМ 30, задна страна, верзија за веб

МАТЕРИЈАЛИ ЗА ВЕБ
  • банери Подолу следува преглед на банерите.
веб-банер 300x250

веб-банер 300x250
веб-банер 500x500

веб-банер 980x100

веб-банер 990x80

веб-банер 851x315 (Facebook cover)

веб-банер 3125x1042 (Twitter cover)


Критична маса #30: Од мали на точак!

ДатумСреда, 29.10.2014
Почеток17:30, Плоштад Македонија
Крај: Детска улица "Тоше Проески" (Ново Лисиче)
---------------------------------------------------------------------
Facebook настанлинк

Промотивни материјалилинк
Рута: http://goo.gl/yVx4Fu

---------------------------------------------------------------------

Постерот за КМ#30: „Од мали на точак!“

Во услови на глобален подем на технологијата, која ги одвраќа дечињата од детските игри, точакот е едно од ретките добра кој сè уште ги мами надвор.
Детската игра е суштински дел од развојот на децата, а користењето на јавните простори за игра е богатство кое нашите градови и села не треба да го изгубат.

Затоа: Бараме да се овозможат услови за смирување на сообраќајот во станбените зони и околини на основни и средни училишта. Зони со ограничување на брзината до 30 km/h и 20 km/h ја зголемуваат не само безбедноста, туку и квалитетот на живот и се воведуваат насекаде низ светот. Бараме задолжително да се спроведуваат сообраќајни едукативни програми во основното и средно образование со кои ќе се зголемат вештините за управување велосипед и познавањето на сообраќајните правила и прописи.

Да ги возиме децата на точаци и да ги учиме од мали да возат! Точакот е нивното прво превозно средство. Да им обезбедиме најбезбедни можни услови од мали да го почувствуваат ветерот во косите, од мали да му се радуваат на градот или селото во кое живеат и неговите улици! Да се расонуваат за на школо и да сонуваат за животот!

Во среда ја возиме 30-тата по ред Критична маса! Во 17.30 часот се чекаме на Плоштад Македонија. Дојдете во поддршка на идејата дека на децата треба да им се овозможи од мали да бидат на точак! Не само со измена на проблематичниот член во Законот, туку и со реални чекори за подобрување на безбедноста во сообраќајот во инфраструктурата и образованието.
Се учиме на 5, возиме низ цел свет. :)

Возиме по следнава рута:

 
Погледни ја рутата на Критична Маса 30 на поголема мапа


Рутата за Критична маса #30 вклучува 3 од елементите за кои дадовме коментари за измена на Законот за безбедност:

1. Возиме низ Плоштад Македонија, Паркот Жена Борец и низ Детската улица (Парк на Тоше Проески) во Ново Лисиче. Овие три зони се пешачки и низ нив треба да може да се возат детски точаци.
Возрасните велосипедисти во пешачки зони треба да се прилагодат на брзината на пешаците.
2. Возиме низ булеварите: бул. Јане Сандански и бул. Србија каде малите деца би требало да смеат да возат, се разбира во придружба на некој кој ги познава сообраќајните правила т.е. има наполнети 16 години.
3. Возиме низ споредни улички во Општина Аеродром каде не е зона 30, а треба да биде. На некои места на улиците има поставени легнати полицајци без да стои означување дека е Зона 30 км/ч. (зона на смирен сообраќај)

Рутата е 7.32 км, пократка и погодна за деца.

Времето е поладно, облечете се потопло.
Почнуваме и завршуваме во темница, па задолжително носете светла на точакот. Други светлечки и звучни помагала се бонус :)

Се гледаме!
Ѕрн ѕрн.
--------------------------------------------------------------
*** Секој учесник вози на своја одговорност.